dinsdag 22 maart 2011

Een kort stukje over mij

Op vroege leeftijd ben ik begonnen met ontwerpen, schilderen en tekenen. Door na de middelbare school te gaan leren aan het Nimeto in Utrecht en hier de opleiding restauratie/ decoratie te volgen is een goede start geweest. Niet alleen veel ervaring aan de twee hoofdonderwerpen van de studie maar ook het echte beroepsschildervak en het imitatie schilderen kwam hier aan de orde. Het werken met realistische opdrachten maakte het leren interessanter dan neuzen in een boek of telkens maar staren hoe iemand iets voor doet. Mooie voorbeelden van dit soort opdrachten zijn de *Grietstraat in Utrecht of het nog steeds lopende project in *Ancemont in Frankrijk waar ik als 3e jaars student met de klas een start in gemaakt heb en ik het tweede jaar van het project als begeleiding heb bijgedragen.

Tijdens het 2e en het 4e jaar van deze opleiding hebben we twee periodes van stage gevolgd waarin ik de meeste en misschien wel de mooiste ervaring tot nu toe in het vak heb op mogen doen. De eerste periode ben ik in de leer gegaan bij een timmerman. Dit was eigenlijk niet de bedoeling, maargoed na aandringen kon ik toch in plaats van de schilder er een timmermans stage van maken. Tijdens deze periode ben ik bezig geweest met houtrot reparaties en heb ik een paar fijne technieken van het schildersvak bijgeleerd.

De twede stage heb ik bij de Bataviawerf in lelystad gelopen. Hier heb ik zowel restauratie als renovatiewerk verricht aan de spiegel van de Batavia zelf. In de koudere maanden waar het hangen boven het ijs niet echt een optie was, heb ik nog een periode bij de beeldsnijder in de werkplaats gestaan. Hier heb ik houtsnijtechnieken geleerd en heb ik een paar verguld opdrachten gedaan.

Na het afstuderen aan het Nimeto, ben ik er een tijdje tussenuit gegaan, samen met mijn vriend de tassen gepakt en richting Australie om na te gaan denken over de toekomst en te genieten van een reis. Met een busje zijn we eropuit gegaan vanuit Sydney richting Adelaide langs de kustlijn. Vanaf daar zijn we terug gereden met een slingertje via het binnenland. Nu eenmaal weer terug in Nederland, wil ik graag doen wat ik nogsteeds echt wil... bezig zijn met schilderen, ontwerpen, tekenen en misschien wel verder in de toekomst een eigen gallerie of een shop te openen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten